Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie
Budynek
Nazwa budynku: Teatr im. Stefana Jaracza w Olsztynie
Miejscowość: Olsztyn
Adres: ul.,
1 Maja 4
Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe
Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Nie
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak
Wejście
Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście z tyłu budynku
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Dla widzów dostępne są 4 wejścia:
od ul. 1 Maja 4:
- wejście główne – do kasy i na widownię Dużej Sceny,
- wejście do Sceny Margines (bramką koło przystanku autobusowego)
- wejście do Sceny Kameralnej (schodami od osiedla)
- wejście do restauracji z pozycji chodnika
od ul. M. Skłodowskiej - Curie:
- wjazd na parking teatralny, skąd bezpośrednio można wejść na Scenę
u Sewruka oraz na Scenę Kameralną, znajduje się tu także dodatkowe wejście do restauracji
- dodatkowe wejście do pomieszczeń biurowych dla pracowników teatru znajduje się na tyłach budynku. Wejście tylne, przez wewnętrzny parking teatralny – nie jest na co dzień wejściem dla publiczności.
Aby dostać się wejściem głównym do teatru i na Scenę Dużą należy pokonać schody z dużą ilość stopni (w sumie cała wysokość do pokonania to ok. 3,45m), wówczas dostaniemy się do holu kasowego przez dwuskrzydłowe drzwi, gdzie znajduje się kasa biletowa. Wysokość okienka kasowego to 101 cm.
Z holu kasowego przechodzimy do foyer Sceny Dużej przez czworo przeszklonych dwuskrzydłowych drzwi wahadłowych. Jedno skrzydło drzwi ma szerokość 73 cm, a oba są otwierane. Do foyer Dużej Sceny można dostać się także przez boczne wejście z wewnętrznego parkingu teatralnego od ul. M. Skłodowskiej - Curie.
Wejście do foyer z parkingu teatralnego jest na co dzień zamknięte. Dlatego wejście do kasy przez foyer bez uprzedniego kontaktu telefonicznego z kasjerką jest niemożliwe.
Z pracowniczego parkingu teatralnego bezpośrednio wejdziemy do szatni i toalet Sceny Kameralnej, a w wejściu nie ma progu. Jest także toaleta dla osób poruszających się na wózku inwalidzkim, gdzie pole manewrowe ma 140 cm x 150 cm. Z szatni windą wjedziemy na foyer Sceny Kameralnej, a następnie dostaniemy się po płaskiej powierzchni na widownię. Na Scenę Kameralną można dostać się bezpośrednio z ulicy 1 Maja korzystając z windy usytuowanej w restauracji, wymaga to jednak kontaktu z obsługą. Ze względu na zabytkowy charakter budynku, podjazdy dla osób niepełnosprawnych znajdują się od strony zaplecza Teatru.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Z poziomu chodnika, Windą
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Przy pomocy pracownika obiektu
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Przy schodac na terenie teatru nie ma poręczy, a przyciski w windzie są bardzo intuicyjne. Korzsytanie z windy wymaga jednak pomocy pracownika teatru ze względu na otwieranie drzwi do windy, które wymaga asysty.
Jaka jest szerokość drzwi wejściowych w cm? Do Sceny Kameralnej prowadzą drzwi o szerokości 120 cm.
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? Drzwi zewnetrzne do Sceny Kameralnej są w kolorze zielonym. Po zmroku drzwi są podświetlone łącznie z nazwą sceny.
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Nie
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Nie
Przestrzeń
Kasa
Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Nie
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie
Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem
Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Toaleta dla osób z niepłnosprawnościami jest usytuwana na dolnym foyer Sceny Kameralnej, 5 metrów od wejścia. Z toalety można dostać sie winda na wyższy poziom na którym znajduje sie Scena Kameralna.
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Toaleta dla osób z niepłnosprawnościami jest usytuwana na dolnym foyer Sceny Kameralnej, 5 metrów od wejścia. Z toalety można dostać sie winda na wyższy poziom na którym znajduje sie Scena Kameraln
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Nie
Czy zapewniono przewijak? Nie
Pokój wyciszenia
Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie
Miejsca odpoczynku
Czy zapewniono miejsca siedzące? Nie
Dostęp do pomieszczeń
Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Tak
Napisz, do których pomieszczeń zapewniono wejście osobom poruszającym się na wózkach, a do których takiego wejścia nie udało się zapewnić. Ze względu przeszkody architektoniczne pomieszczenia biurowe nie są dostępne dla osób poruszajacych sie na wózku. Tak samo wystawa "Kapsuła czasu" nie jest przeznaczona dla osób poruszających się na wózku.
Sale
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. Do wszytskich scen znajdujących się w Teatrze, mozna dostać się za pomoca windy osobowej.Wymaga to jednak kontaktu z obsługa i asysty pracownika teatru.
Akustyka
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Nie
Oświetlenie
Czy przestrzeń w budynku, na przykład schody, jest odpowiednio oświetlona, to jest zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012? Tak
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Nie
Kontrast
Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Nie
Warunki sensoryczne
Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Tak
Opisz ewentualne utrudnienia, na przykład hałas, dużo ludzi, intensywne zapachy, mocne lub oślepiające światła, niespodziewane dźwięki. Utrudnienia z jakimi można spotkać się na terenie budynku to dużo ludzi, hałas i niespodziewane dźwięki.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń
Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Brak informacji dotykowych
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym)
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Informacje kierunkowe (np. strzałki z napisami lub piktogramami wskazującymi położenie najważniejszych miejsc)
Wstęp osób z psami asystującymi
Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak
Ewakuacja
Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Nie
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Nie
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Nie
Dostępność Informacyjno-komunikacyjna
Środki wspierające komunikowanie się
Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Brak tłumacza
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Brak tłumacza
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Nie
System wspierający słyszenie
Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Nie
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Nie
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Nie
Informacja o zakresie działalności
Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Nie
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Nie
Komunikacja na wniosek
Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Nie
Przeszkolony zespół
Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. Biuro Obsługi Widzów brał udział w szkoleniu "Szansa dla turystyki bez barier" oraz szkoleniu z zakresu obsługi osób niewidomych i słabowidzących.
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności
Link do deklaracji dostępności: https://teatr.olsztyn.pl/teatr/teatr-bez-barier
Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Nie
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Nie