Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie
Budynek
Nazwa budynku: Państwowe Muzeum Etnograficzne w Warszawie
Miejscowość: Warszawa
Adres: ul.,
Kredytowa 1
Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe
Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Tak
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak
Wejście
Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście główne
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Drzwi główne znajdują się u zwieńczenia schodów. Muzeum posiada podnośnik ułatwiający wstęp do muzeum. Podnośnik znajduje się z prawej strony od wejścia głównego na ulicy Kredytowej 1. w bezpośrednim sąsiedztwie schodów głównych. Aby z niego skorzystać z podnośnika należy: przywołać windę podnośnika przyciskiem, wejść do środka, zamknąć drzwi, nacisnąć guzik i trzymać aż do zatrzymania się windy na poziomie 1. Stamtąd należy kierować się na lewo – do stanowiska Kasy i Recepcji.
Przy korzystaniu z drzwi głównych i poruszając się schodami- stanowisko Kasy i Recepcji znajduje się na wprost wejścia.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Z poziomu chodnika, Podnośnikiem
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie, Przy pomocy pracownika obiektu, Przy pomocy własnego asystenta
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Podnośnik
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Tak
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Nie
Przestrzeń
Kasa
Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Tak
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie
Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem
Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Nie
Czy zapewniono przewijak? Tak
Pokój wyciszenia
Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie
Miejsca odpoczynku
Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? Krzesła bez podłokietników
Dostęp do pomieszczeń
Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Tak
Sale
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. Wina w holu główny, można ją obsługiwać samodzielnie, ma komunikatway dźwiękowe oraz komunikaty w alfabecie Braille’a
Akustyka
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Nie
Oświetlenie
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Nie
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Tak
Kontrast
Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Nie
Warunki sensoryczne
Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Tak
Informacja o rozkładzie pomieszczeń
Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Tyflografiki
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. Na wystawach czasowych.
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym)
Wstęp osób z psami asystującymi
Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak
Ewakuacja
Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Tak
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Nie
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Tak
Dostępność Informacyjno-komunikacyjna
Środki wspierające komunikowanie się
Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS, komunikatory internetowe, formularz na stronie internetowej
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Brak tłumacza
System wspierający słyszenie
Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Tak
Jeśli tak, to jaka?
pętla stanowiskowa
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Tak
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Tak
Informacja o zakresie działalności
Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Tak
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://ethnomuseum.pl/muzeum-bez-barier/
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://ethnomuseum.pl/muzeum-bez-barier/
Komunikacja na wniosek
Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Nie
Przeszkolony zespół
Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności
Link do deklaracji dostępności: https://ethnomuseum.pl/deklaracja-dostepnosci/
Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Tak
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak