Multimedialna Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży (MBdDiM) nr XXXI

Budynek

Nazwa budynku: Multimedialna Biblioteka dla Dzieci i Młodzieży (MBdDiM) nr XXXI
Miejscowość: Warszawa
Adres: ul., Tyniecka 40a

Dostępność architektoniczna

Miejsca parkingowe

Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Nie
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak

Wejście

Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście główne, Wejście z tyłu budynku
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Tak
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Z poziomu chodnika
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Poręcze przy schodach, przyciski w windzie.
Jaka jest szerokość drzwi wejściowych w cm? 90 cm
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? tak
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Tak
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Nie

Przestrzeń

Kasa

Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Nie dotyczy
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie dotyczy

Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem

Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. 15 m
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Opisz trudności. W budynku znajdują się dwie toalety dla osób z niepełnosprawnością. Na parterze i na piętrze (dostęp windą i schodami). Toalety są przestronne, można do nich wjechać na wózku, ale mają niskie sedesy (38 cm).
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. 15 m
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Tak
Czy zapewniono przewijak? Tak
Podaj na jakiej wysokości jest przewijak. 90 cm

Pokój wyciszenia

Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie

Miejsca odpoczynku

Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? W korytarzu przed salą kinową znajduje się stolik i 2 krzesła drewniane bez podłokietników. Jest to jednakże przestrzeń wspólna - mogą przechodzić czytelnicy, a z wypożyczalni na parterze mogą dochodzić hałasy małych dzieci.

Dostęp do pomieszczeń

Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Tak

Sale

Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Opisz dokładnie bariery, które utrudniają poruszanie się w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, na przykład zbyt wąskie korytarze, przejścia). Brak
Wskaż rozwiązania dostępności istniejące w danej przestrzeni, na przykład poręcze, oznaczone krawędzie schodów, antypoślizgowa podłoga. Oznaczone krawędzie schodów, drzwi i widny. Poręcze przy schodach. Brak antypoślizgowej podłogi w korytarzach. Na sali kinowej brak barier utrudniających poruszanie się na wózku. Zapewniona będzie dostępność w postaci wyciszenia dźwięku i wygaszenia świateł. Sala ma gładkie, szare, materiałowe ściany i wykładzinę. Możliwość wyboru miejsca do siedzenia: krzesła, pufy, materace na podłodze.
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Nie dotyczy

Akustyka

Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Nie

Oświetlenie

Czy przestrzeń w budynku, na przykład schody, jest odpowiednio oświetlona, to jest zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012? Tak
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Nie

Kontrast

Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Nie

Warunki sensoryczne

Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Tak
Opisz ewentualne utrudnienia, na przykład hałas, dużo ludzi, intensywne zapachy, mocne lub oślepiające światła, niespodziewane dźwięki. Sporadycznie duża liczba odwiedzających.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń

Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Informacje w alfabecie Braille'a przy wejściach do pomieszczeń
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. Przy wejściach do pomieszczeń: sal, toalet, przewijaka, biura. Na guzikach windy na zew. i wew. są informacje w alfabecie Braille'a.
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Czujniki nadające komunikaty za pomocą aplikacji na telefon, np. beacon
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dźwiękową i jak do nich dojść. Naklejki NFC przy wejściach do pomieszczeń: sal, toalet, przewijaka, biura. Wejście do windy i winda bez naklejek NFC.
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Informacje kierunkowe (np. strzałki z napisami lub piktogramami wskazującymi położenie najważniejszych miejsc)
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją wizualną i jak do nich dojść. W korytarzu na parterze stoją stojaki z informacją pisemną i strzałkami, informujące o rozmieszczeniu sal (dla dzieci, dla młodzieży, technicznej i kinowej).

Wstęp osób z psami asystującymi

Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak

Ewakuacja

Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Nie
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Nie
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Nie

Dostępność Informacyjno-komunikacyjna

Środki wspierające komunikowanie się

Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS, komunikacja audiowizualna, komunikatory internetowe
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Napisz gdzie. Przy ladzie wypożyczalni na sali górnej.
Napisz w jakich godzinach, z wykorzystaniem jakiego urządzenia, na przykład komputera lub tabletu, można skorzystać z tłumaczenia na język migowy. W godzinach otwarcia placówki.
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Tak

System wspierający słyszenie

Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Nie
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Nie

Informacja o zakresie działalności

Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Nie
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Nie
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Nie

Komunikacja na wniosek

Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Nie

Przeszkolony zespół

Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. Samokształcenie pracowników bazujące na materiałach dostępnych na stronach fundacji, standardach m.st. Warszawy.

Dostępność cyfrowa

Deklaracja dostępności

Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Tak
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak