Zachęta – Narodowa Galeria Sztuki
Budynek
Nazwa budynku: Zachęta - Narodowa Galeria Sztuki
Miejscowość: Warszawa
Adres: pl.,
Stanisława Małachowskiego 3
Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe
Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Tak
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak
Wejście
Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście główne
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Tak, wejście jest wolne od barier.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Windą, Schodami w dół
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Drzwi automatyczne. Dostępne przyciski w windzie.
Jaka jest szerokość drzwi wejściowych w cm? 90
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? Oznaczone.
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Nie
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Tak
Inne uwagi dotyczące wejścia: Wejście z windą znajduje się w południowym narożniku budynku, na poziomie - 1; stojąc przodem do fasady z lewej strony. Jest to wejście główne do galerii, z dostępną na poziomie - 1 kasą, informacją, szatnią, toaletą oraz windą, którą można wjechać na dalsze poziomy: do księgarni na poziomie 0 oraz wystawy na poziomach 0 i +1. W korytarzu prowadzącym do szatni na poziomie - 1, szklane, automatycznie rozsuwane drzwi działają z niewielkim opóźnieniem. Ściany w szatni wyłożone lustrami. Osoby niedowidzące, z zaburzeniami błędnika, nadwrażliwością sensoryczną, itp. mogą odczuwać dyskomfort przebywając w przestrzeni.
Przestrzeń
Kasa
Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Tak
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Tak
Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem
Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Toaleta znajduje się na poziomie 0, toaleta dostępna jest na poziomie -1
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. toaleta dostępna jest na poziomie -1, wydarzenia na poziomie 0 i +1
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Tak
Czy zapewniono przewijak? Tak
Pokój wyciszenia
Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie
Opisz gdzie znajduje się pokój wyciszenia i co w nim jest. W przestrzeni galerii znajduje się jedynie miejsce wyciszenia i opieki, nie ma zamkniętego pokoju. Miejsce wyciszenia i opieki znajduje się na poziomie -1 w pobliżu Kasy i Informacji. W tym miejscu znajduje się wygodna kanapa, światło jest umiarkowane, panuje spokojna atmosfera.
Miejsca odpoczynku
Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? W przestrzeni wystaw są ławki lub inne siedziska; dostępne są też krzesła przenośne.
Dostęp do pomieszczeń
Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Tak
Napisz, do których pomieszczeń zapewniono wejście osobom poruszającym się na wózkach, a do których takiego wejścia nie udało się zapewnić. nie dotyczy
Sale
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Opisz dokładnie bariery, które utrudniają poruszanie się w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, na przykład zbyt wąskie korytarze, przejścia). nie dotyczy
Wskaż rozwiązania dostępności istniejące w danej przestrzeni, na przykład poręcze, oznaczone krawędzie schodów, antypoślizgowa podłoga. Budynek w części zabytkowy, w tym zabytkowe, drewniane poręcze.
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. Winda, możliwa obsługa samodzielna.
Akustyka
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Tak
Oświetlenie
Czy przestrzeń w budynku, na przykład schody, jest odpowiednio oświetlona, to jest zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012? Tak
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Nie
Kontrast
Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Nie
Warunki sensoryczne
Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Tak
Opisz ewentualne utrudnienia, na przykład hałas, dużo ludzi, intensywne zapachy, mocne lub oślepiające światła, niespodziewane dźwięki. Sala warsztatowa znajduje się tuż przy holu głównym, w którym mogą gromadzić się grupy, dlatego może być momentami głośno.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń
Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Plany tyflograficzne
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. yfloplany: poziom -1: po wejściu szklanymi drzwiami druga wnęka z prawej strony; poziom 0 / hol główny: po wejściu do holu schodami z szatni tyfloplan znajduje się z lewej strony; po skorzystaniu z windy iść prosto do holu i w lewo do północno-zachodniego narożnika holu; poziom 1, po wyjściu z windy na wprost; po wejściu schodami na wprost na górę, skręcić w lewo, po prawej stronie przy ścianie.
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Czujniki z głośnikiem nadające dźwięk, np. Totupoint, Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym)
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dźwiękową i jak do nich dojść. Nawigacja zgodna z aplikacją Totupoint: http://www.totupoint.pl/strona.php?nazwa=lista_znacznikow_totupoint&miasto=Warszawa&miejsce=Zach%C4%99ta+-+Narodowa+Galeria+Sztuki+Pl.+Ma%C5%82achowskiego+3
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Napisy lub piktogramy przy wejściach do pomieszczeń, Informacje kierunkowe (np. strzałki z napisami lub piktogramami wskazującymi położenie najważniejszych miejsc), Plany budynku
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją wizualną i jak do nich dojść. Tyfloplany: poziom -1: po wejściu szklanymi drzwiami druga wnęka z prawej strony; poziom 0 / hol główny: po wejściu do holu schodami z szatni tyfloplan znajduje się z lewej strony; po skorzystaniu z windy iść prosto do holu i w lewo do północno-zachodniego narożnika holu; poziom 1, po wyjściu z windy na wprost; po wejściu schodami na wprost na górę, skręcić w lewo, po prawej stronie przy ścianie.
Wstęp osób z psami asystującymi
Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak
Ewakuacja
Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Tak
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Tak
LLink do informacji o ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami. W trakcie publikacji.
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Tak
Dostępność Informacyjno-komunikacyjna
Środki wspierające komunikowanie się
Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS, komunikacja audiowizualna, komunikatory internetowe, formularz na stronie internetowej
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Pracownik znający język migowy
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Pracownik znający język migowy
Napisz w jakich godzinach, z wykorzystaniem jakiego urządzenia, na przykład komputera lub tabletu, można skorzystać z tłumaczenia na język migowy. Z pracownikami znającymi polski język migowy można skomunikować się w galerii od pon. do piąt. w godzinach 10.00-17.00 oraz w czasie wydarzeń. Możliwa wideorozmowa w PJM po wcześniejszym kontakcie SMS numerem: 507581454
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Nie
System wspierający słyszenie
Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Tak
Jeśli tak, to jaka?
pętla stanowiskowa
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Tak
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Tak
Dodatkowe informacje. Informacja, szatnia, księgarnia, biblioteka, sala kinowa wyposażone są w pętle indukcyjne.
Informacja o zakresie działalności
Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://zacheta.art.pl/pl/o-nas;
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Tak
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Nie
Komunikacja na wniosek
Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Tak
Przeszkolony zespół
Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. Obsługa osób g/Głuchych, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, w spektrum autyzmu, z niepełnosprawnością intelektualną, poruszające się na wózkach.
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności
Link do deklaracji dostępności: https://zacheta.art.pl/pl/deklaracja-dostepnosci
Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Tak
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak