Kino Pałacowe w Centrum Kultury ZAMEK – Sala 1 Kinowa
Budynek
Nazwa budynku: Kino Pałacowe w Centrum Kultury ZAMEK - Sala 1 Kinowa
Miejscowość: Poznań
Adres: ul.,
św. Marcin 80/82
Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe
Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Tak
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak
Wejście
Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście z boku budynku
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Wejście umożliwia dostęp do budynku dla osoby poruszającej się na wózku. Nie jest jednak wolne od barier, które staraliśmy się zniwelować. Po przekroczeniu drzwi bocznych wejściowych znajduje się podnośnik, którym można przedostać się na półpiętro. Dalej po przekroczeniu kolejnych drzwi (w tym szklanych rozsuwanych) znajdziemy się w holu wielkim (otwarta przestrzeń z kasą, punktem informacyjnym oraz szatnią). Na kilka kolejnych miesięcy wejście boczne główne znajdzie się w pobliżu przeprowadzanego remontu na placu od ul. św. Marcin.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Z poziomu chodnika
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Wejście główne, do którego prowadzą schody składa się z rozuwanych, szklanych drzwi. Przy schodach znajdują się poręcze. Przy wejściu bocznym głównym znajduje się przycisk do wezwania ochrony, przyciski przywołujące podnośnik są dostępne.
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? Drzwi główne są rozsuwane i szklane - zostały na nich umieszczone białe pasy kontrastujące z powierzchnią drzwi. Dojście do drzwi bocznych głównych jest oznaczone ikonką osoby poruszającej się na wózku.
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Nie
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Nie
Przestrzeń
Kasa
Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Tak
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie
Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem
Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Czy zapewniono komfortkę? Tak
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Nie
Czy zapewniono przewijak? Tak
Pokój wyciszenia
Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie
Miejsca odpoczynku
Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? W holu wielkim znajdują się szare kanapy, z oparciami i podłokietnikami. W atrium, przed salą kinową, znajduje się szara, dwustronna kanapa z oparciem. Sala kinowa posiada fotele z podłokietnikami.
Dostęp do pomieszczeń
Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Nie
Napisz, do których pomieszczeń zapewniono wejście osobom poruszającym się na wózkach, a do których takiego wejścia nie udało się zapewnić. Niektóre sale warsztatowe, pracownie artystyczne nie są dostępne dla osób poruszających się na wózkach. CK ZAMEK znajduje się w historycznym budynku - zamku cesarskim, przez co jest również miejscem przeznaczonym do zwiedzania. Niektóre z tych przestrzeni nie są dostępne dla osób poruszjących się na wózkach, w tym: sień przejazdowa z tronem, strychy i piwnice. Do pozostałych przestrzeni historycznych, sal laboratorium, sal kinowych, sali koncertowej, wystawowej, dziedzińca dostęp dla osób poruszających się na wózkach jest zapewniony.
Sale
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Opisz dokładnie bariery, które utrudniają poruszanie się w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, na przykład zbyt wąskie korytarze, przejścia). Na ten moment brakuje wyznaczonych miejsc dla osób poruszających się na wózkach, jesteśmy w trakcie zmiany tej sytuacji.
Wskaż rozwiązania dostępności istniejące w danej przestrzeni, na przykład poręcze, oznaczone krawędzie schodów, antypoślizgowa podłoga. W przestrzeni sali kinowej krawędzie schodów są oznaczone, drzwi prowadzące do sali są otwarte przed rozpoczęciem seansu, na sali zamontowana jest pętla indukcyjna.
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. winda, którą można obsłużyć samodzielnie
Akustyka
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Nie
Oświetlenie
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Nie dotyczy
Kontrast
Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Nie
Warunki sensoryczne
Informacja o rozkładzie pomieszczeń
Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Plany tyflograficzne, informacje w alfabecie Braille'a w windach
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. Plany tyflograficzne znajdują się na poszczególnych piętrach budynku i dotyczą danego piętra. Znajdują się przy windach lub schodach.
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym), informacja dźwiękowa w jednej z głównych wind w budynku
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Napisy lub piktogramy przy wejściach do pomieszczeń, Informacje kierunkowe (np. strzałki z napisami lub piktogramami wskazującymi położenie najważniejszych miejsc), Plany budynku
Wstęp osób z psami asystującymi
Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak
Ewakuacja
Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Tak
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Dodatkowe informacje. W budynku znajdują się dwa wózki ewakuacyjne.
Dostępność Informacyjno-komunikacyjna
Środki wspierające komunikowanie się
Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS, komunikacja audiowizualna, komunikatory internetowe
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Tak
System wspierający słyszenie
Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Tak
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Nie
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Tak
Informacja o zakresie działalności
Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://ckzamek.pl/podstrony/2-o-nas/
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Nie
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Nie
Komunikacja na wniosek
Przeszkolony zespół
Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. Szkolenia zespołu pracowniczek i pracowników zamkowych na przestrzeni lat dotyczyły współpracy z osobami z niepełnosprawnościami ruchu, słuchu, wzroku, osobami w spektrum, osobami starszymi, osobami Głuchymi. W naszej instytucji działa również zespół ds. dostępności CK ZAMEK dla osób z niepełnosprawnościami - kontakt mailowy: dostepnosc@ckzamek.pl
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności
Link do deklaracji dostępności: https://ckzamek.pl/deklaracja-dostepnosci/
Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Tak
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak