Gmach Główny Muzeum Archeologicznego w Krakowie

Budynek

Nazwa budynku: Gmach Główny Muzeum Archeologicznego w Krakowie
Miejscowość: Kraków
Adres: ul., Senacka 3

Dostępność architektoniczna

Miejsca parkingowe

Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Tak
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Nie

Wejście

Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście główne
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Wejście, zarówno dla osób poruszających się na wózku jak i dla pozostałych zwiedzających, znajduje się aktualnie od strony dziedzińca muzeum, od. ul. Senackiej 3. Na piętro wystaw można dostać się windą, po czym trzeba przejechać przez sale edukacyjne na ekspozycję. Na całej trasie brak barier poziomych.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Z poziomu chodnika
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie, Przy pomocy pracownika obiektu, Przy pomocy własnego asystenta
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Poręcze przy schodach, w windzie ubrajlowione przyciski i komunikaty głosowe, od strony schodów lekko otwierane drzwi, od strony windy drzwi przeciwpożarowe, otwierają się cieżko, ale w razie problemów pomoże pracownik muzeum.
Jaka jest szerokość drzwi wejściowych w cm? 70 cm
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? Tak
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Nie
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Nie
Inne uwagi dotyczące wejścia: W muzeum trwa remont, stąd trasa na wystawę jest zmieniona.

Przestrzeń

Kasa

Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Nie
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie

Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem

Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Na wystawie, czyli w miejscu wydarzenia
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Opisz trudności. Do kasy wchodzi się pokonując jeden schodek, tak samo na wyjściu jest jeden schodek. Natomiast kasjer może wyjść zza kasy żeby np. podać bilet. Aby zwiedzający mógł dostać się dalej, portier otworzy bramę wjazdową muzeum. Potem na trasie do windy nie ma już przeszkód.
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. Na wystawie, czyli w miejscu wydarzenia.
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Nie
Czy zapewniono przewijak? Tak
Podaj na jakiej wysokości jest przewijak. Ok. 1m

Pokój wyciszenia

Czy zapewniono pokój wyciszenia? Nie

Miejsca odpoczynku

Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? Są to pufy, dość niskie, bez podłokietników, rozstawione na wystawie.

Dostęp do pomieszczeń

Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Nie
Napisz, do których pomieszczeń zapewniono wejście osobom poruszającym się na wózkach, a do których takiego wejścia nie udało się zapewnić. Zwiedzający poruszający się na wózkach inwalidzkich mają dostęp do wystawy, sal edukacyjnych, sklepiku i toalet dla osób z niepełnosprawnością ruchu.

Sale

Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Opisz dokładnie bariery, które utrudniają poruszanie się w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, na przykład zbyt wąskie korytarze, przejścia). Problemem może być fakt, że od strony windy trzeba przedostać się przez sale edukacyjne na wystawę. Nie jest to duża odległość, jednak osoba spoza muzeum może nie czuć się komfortowo przechodząc przez nieznane pomieszczenia, dlatego zawsze do osób poruszających się na wózku wychodzi pracownik muzeum i przeprowadza na wystawę. Taki stan rzeczy utrzyma się jeszcze przez ok. 2 lata, do końca remontu pozostałych części wystawowych muzeum.
Wskaż rozwiązania dostępności istniejące w danej przestrzeni, na przykład poręcze, oznaczone krawędzie schodów, antypoślizgowa podłoga. Poręcze, krawędzie schodów oznaczone kontrastową taśmą, na wystawie linie naprowadzające.
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. Jest to winda z ubrajlowionymi przyciskami i komunikatami głosowymi.

Akustyka

Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Tak

Oświetlenie

Czy przestrzeń w budynku, na przykład schody, jest odpowiednio oświetlona, to jest zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012? Tak
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Tak

Kontrast

Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Tak

Warunki sensoryczne

Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Tak
Opisz ewentualne utrudnienia, na przykład hałas, dużo ludzi, intensywne zapachy, mocne lub oślepiające światła, niespodziewane dźwięki. Jeśli na wystawę wejdzie grupa, może być głośno, choć staraliśmy się tak ułożyć program, by nie było kolizji z grupami szkolnymi. Brak celowych intensywnych zapachów i głośnych dźwięków wystawy; oświetlenie jest punktowe, skierowane na gabloty z zabytkami.

Informacja o rozkładzie pomieszczeń

Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Ścieżki dotykowe, Plany tyflograficzne
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. Plany dotykowe znajdują się w dwóch miesjach na wystawie. Do jednego z nich poprowadzono ścieżki naprowadzające, do drugiego jeszcze nie ma ścieżek, ale są zaplanowane.
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym), Brak informacji dźwiękowych
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dźwiękową i jak do nich dojść. Brak punktów z informacją dźwiękową zapewnianą przez technologię. Informacji udziela pracownik kasy oraz pracownicy obsługi wystaw, a także przewodnicy.
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Napisy lub piktogramy przy wejściach do pomieszczeń, Informacje kierunkowe (np. strzałki z napisami lub piktogramami wskazującymi położenie najważniejszych miejsc), Plany budynku
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją wizualną i jak do nich dojść. Punkty znajdują się na całej trasie prowadzącej na wystawę.

Wstęp osób z psami asystującymi

Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak

Ewakuacja

Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Tak
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Nie
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Nie

Dostępność Informacyjno-komunikacyjna

Środki wspierające komunikowanie się

Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Brak tłumacza
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Brak tłumacza
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Nie dotyczy

System wspierający słyszenie

Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Nie
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Nie
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Nie

Informacja o zakresie działalności

Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://ma.krakow.pl/
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Nie
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Tak

Komunikacja na wniosek

Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Nie

Przeszkolony zespół

Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. Osoby z niepełnosprawnością wzroku, słuchu oraz z niepełnosprawnością intelektualną.

Dostępność cyfrowa

Deklaracja dostępności

Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Nie
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak