Mazowiecki Instytut Kultury
Informacje o tym miejscu nie były aktualizowane w 2025 roku.
Budynek
Nazwa budynku: Mazowiecki Instytut Kultury
Miejscowość: Warszawa
Adres: ul.,
Elektoralna 12
Dostępność architektoniczna
Miejsca parkingowe
Czy na terenie obiektu lub w jego okolicy znajdują się miejsca parkingowe? Tak
Czy korzystanie z parkingu jest odpłatne? Tak
Czy zapewniono miejsca parkingowe dla osób z niepełnosprawnością? (na terenie obiektu lub w strefie publicznej): Tak
Wejście
Położenie wejścia dostępnego dla osób poruszających się na wózku: Wejście główne
Czy wejście jest wolne od barier poziomych i pionowych? Ciężkie drzwi wejściowe. Po lewej stronie drzwi znajduje się dzwonek na obniżonej wysokości. Można nim wezwać pracownika MIK, który pomoże wejść do MIKu.
Brak poręczy przy schodach. Poręcze dostępne są przy pochylni.
W jaki sposób można dostać się do wejścia? Pochylnią lub rampą
W jaki sposób osoba poruszająca się na wózku / osoba starsza może dostać się do budynku? Samodzielnie
Z jakich rozwiązań mogą skorzystać osoby ze szczególnymi potrzebami chcące wejść do budynku, na przykład poręcze przy schodach, dostępne przyciski w windzie, drzwi otwierane bez użycia znacznej siły? Pochylnia z poręczami, dzwonek przy drzwiach, TOTUPOINT przy drzwiach wejściowych, w budynku jest winda z oznaczeniami w alfabecie Braila i komunikatem fonicznym.
Jaka jest szerokość drzwi wejściowych w cm? 90 cm
Czy drzwi są czytelnie oznaczone, na przykład w sytuacji, gdy zostały wykonane w przynajmniej 75 procent powierzchni z przezroczystego materiału? tak
Czy drzwi mają pasy ostrzegawcze w kontrastowych kolorach, naklejone na co najmniej dwóch poziomach? Nie
Czy drzwi do pomieszczeń mają czytelne oznaczenia, z zachowaniem odpowiedniego kontrastu kolorystycznego? Tak
Przestrzeń
Kasa
Czy kasa położona jest w miejscu dostępnym dla osób poruszających się na wózku? Tak
Czy przynajmniej jedno stanowisko w kasie jest dostępne dla osób poruszających się na wózkach? Nie
Toalety i pokoje rodzica z dzieckiem
Czy zapewniono toaletę w pobliżu miejsca wydarzenia? Tak
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. 10-20 metrów
Czy zapewniono toaletę dla osób z niepełnosprawnością? Tak
Opisz trudności. Toaleta dla osób z niepełnosprawnością jest na parterze, a niektóre wydarzenia odbywają się na 1 piętrze (jest winda)
Podaj odległość toalety od miejsca wydarzenia. 10-20 metrów
Czy zapewniono komfortkę? Nie
Opisz trudność i podaj wysokość komfortki. brak
Czy zapewniono pokój rodzica z dzieckiem? Nie
Czy zapewniono przewijak? Tak
Podaj na jakiej wysokości jest przewijak. 150 cm
Pokój wyciszenia
Czy zapewniono pokój wyciszenia? Tak
Opisz gdzie znajduje się pokój wyciszenia i co w nim jest. Strefa Ciszy znajduje się na 1 piętrze, wyposażenie: szezlong, fotel, worek do siedzenia, baldachim, koc obciążeniowy, słuchawki wygłuszajace
Miejsca odpoczynku
Czy zapewniono miejsca siedzące? Tak
Opisz jakie masz krzesła, ławki, czy są z podłokietnikami? Szezlong, fotel bez podłokietników, worek do siedzenia/leżenia
Dostęp do pomieszczeń
Czy w obiekcie jest zapewniony dostęp dla osób poruszających się na wózku do wszystkich pomieszczeń (z wyłączeniem technicznych)? Tak
Sale
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, zapewniono wolne od barier przestrzenie komunikacyjne poziome i pionowe? Tak
Opisz dokładnie bariery, które utrudniają poruszanie się w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, na przykład zbyt wąskie korytarze, przejścia). brak
Czy, jeśli wydarzenie odbywa się na wyższej kondygnacji, zapewniono windę/inne urządzenie? Tak
Napisz jakie to urządzenie i czy można je obsłużyć samodzielnie. winda, można obsłużyć samodzielnie
Akustyka
Czy w pomieszczeniu, w którym odbywa się wydarzenie, są pogłos lub echo? Tak
Oświetlenie
Czy przestrzeń w budynku, na przykład schody, jest odpowiednio oświetlona, to jest zgodnie z normą PN-EN 12464-1:2012? Tak
Czy światło we wnętrzu budynku może oślepiać uczestników wydarzeń lub powodować olśnienia? Nie
Czy wewnątrz budynku zastosowano jedno z rozwiązań: światło rozproszone, odpowiednie osłony źródeł światła, światło skierowane tak, by nie świecić prosto w oczy uczestników? Tak
Czy źródła światła na wystawie powodują odblask lub refleksy? Nie
Kontrast
Czy wewnątrz budynku zapewniono kontrast kolorystyczny ścian, podłogi i drzwi? Tak
Warunki sensoryczne
Czy przestrzeń, w której odbywa się wydarzenie jest przyjazne sensorycznie? Nie
Opisz ewentualne utrudnienia, na przykład hałas, dużo ludzi, intensywne zapachy, mocne lub oślepiające światła, niespodziewane dźwięki. Akustyka nie jest przyjazna. Jest pogłos.
Informacja o rozkładzie pomieszczeń
Jaki rodzaj informacji dotykowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Plany tyflograficzne, Informacje w alfabecie Braille'a przy wejściach do pomieszczeń
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dotykową i jak do nich dojść. na parterze: tablica tyflograficzna znajduje się z lewej strony przy punkcie informacyjnym; na 1 piętrze: znajduje się na przeciwko wyjścia z windy w klatce schodowej.
Jaki rodzaj informacji dźwiękowej dotyczącej przestrzeni zapewniono w budynku? Czujniki z głośnikiem nadające dźwięk, np. Totupoint, Informacje przekazywane przez pracownika w pobliżu wejścia (np. na recepcji, w punkcie informacyjnym), w windzie info o piętrach
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją dźwiękową i jak do nich dojść. TOTUPOINT: przy wejsciu głównycm (na zewnatrz) i przy punkcie informacyjnym z prawej strony
Jaki rodzaj informacji wizualnej dotyczącej przestrzeni zapewnono w budynku? Napisy lub piktogramy przy wejściach do pomieszczeń, Plany budynku
Napisz, gdzie znajdują się punkty z informacją wizualną i jak do nich dojść. na parterze: tablica tyflograficzna znajduje się z lewej strony przy punkcie informacyjnym; na 1 piętrze: znajduje się na przeciwko wyjścia z windy w klatce schodowej.
Wstęp osób z psami asystującymi
Czy osoby poruszające się z psem asystującym mogą wejść na wydarzenie? Tak
Czy obsługa obecna na wydarzeniu wie, gdzie i na jakich zasadach mogą poruszać się osoby z psem asystującym? Tak
Ewakuacja
Czy w budynku obowiązuje szczegółowa procedura ewakuacji, wskazująca w jaki sposób prowadzona jest ewakuacja lub ratowanie osób ze szczególnymi potrzebami przebywających na terenie budynku? Tak
Czy obsługa wydarzenia, osoba odpowiedzialna za ewakuację, zna zasady ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami? Tak
Czy zostanie opracowana procedura ewakuacji osób ze szczególnymi potrzebami uczestniczących w wydarzeniu? Nie
Czy w budynku znajduje się dźwiękowy system powiadamiania alarmowego? Tak
Czy w budynku znajduje się świetlny system powiadamiania alarmowego? Nie
Dodatkowe informacje. na pierwszym piętrze w głównej klatce schodowej znajduje sie wózek do ewakuacji, a w drugiej klatce schodowej na 2 piętrze jest materac do ewakuacji.
Dostępność Informacyjno-komunikacyjna
Środki wspierające komunikowanie się
Czy Twoja instytucja zapewnia środki wspierające komunikowanie się? Tak - poczta elektroniczna, SMS lub MMS, komunikacja audiowizualna
Czy w kasie można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Czy w punkcie informacyjnym można porozumieć się w języku migowym? Tłumacz języka migowego online
Napisz w jakich godzinach, z wykorzystaniem jakiego urządzenia, na przykład komputera lub tabletu, można skorzystać z tłumaczenia na język migowy. w godzinach pracy Punktu informacyjnego/kasy: poniedziałek – czwartek godz. 11 – 19; piątek 11 – 16 i piątek – niedziela dwie godziny przed wydarzeniem
Czy miejsca z tłumaczem języka migowego są oznaczone piktogramem? Tak
Dodatkowe informacje. połączenie z tłumaczem PJM jest przez przeglądarkę internetową, dlatego też skorzystać można z każdego miejsca.
System wspierający słyszenie
Czy kasa jest wyposażona w pętlę indukcyjną? Tak
Jeśli tak, to jaka?
pętla stanowiskowa, pętla naszyjna, pętla przenoszna
Czy punkt informacyjny jest wyposażony w pętlę indukcyjną? Tak
Czy miejsca z pętlą indukcyjną są oznaczone piktogramem? Tak
Dodatkowe informacje. Stanowiskowa pętla indukcyjna znajduje się w punkcie informacyjnym, ochronie i Czytelni Słów i Dźwięków ELEKTRA. Na stałe zainstalowana pętle mamy w Sali Widowiskowej. Pętla naszyjna i przenośna udostępniane są na wydarzeniu po wcześniejszym zgłoszeniu zapotrzebowania.
Informacja o zakresie działalności
Czy na stronie internetowej znajduje się tekst odczytywalny maszynowo z informacją o zakresie działalności Twojej instytucji? Nie
Czy na stronie internetowej znajduje się plik w polskim języku migowym (PJM), opisujący zakres działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://www.mik.waw.pl/o-instytucie/mik-bez-barier/
Czy na stronie internetowej znajduje się informacja w tekście łatwym do czytania (ETR), opisująca zakres działalności Twojej instytucji? Tak
Link do pliku: https://www.mik.waw.pl/o-instytucie/mik-bez-barier/
Komunikacja na wniosek
Czy w Twojej instytucji istnieją procedury zapewnienia komunikacji zgodnej z wnioskiem osoby ze szczególnymi potrzebami, na przykład w alfabecie Braille’a lub z osobą głuchoniewidomą? Nie
Przeszkolony zespół
Czy osoby pracujące na wydarzeniu znają zasady obsługi i komunikacji z osobą z niepełnosprawnością wzroku, słuchu, intelektualną i ruchową? Tak
Napisz jakie osoby ze szczególnymi potrzebami zostaną poprawnie obsłużone w Twojej instytucji. tak, obsługa osób z niepełnosprawnością: słuchu, wzroku, ruchu oraz osoby w spektrum, neuroróżnorodne.
Dostępność cyfrowa
Deklaracja dostępności
Link do deklaracji dostępności: https://www.mik.waw.pl/deklaracja-dostepnosci-mazowieckiego-instytutu-kultury/
Czy multimedia są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z audiodeskrypcją i napisami dla niesłyszących? Tak
Czy grafiki są publikowane na stronie www i w mediach społecznościowych Twojej instytucji z tekstem alternatywnym? Tak